Referat trænermøde 14-08-2019

Kasserer: Martin Ehlerts Madsen

Seniorformand: René Jensen

Ungdomsformand: Per ”Manse” Sørensen

Herudover, ikke til stede:
Nichlas van Weezel
Lars Andersen

Præsentation af trænere – bordet rundt

Status på NIF d.d. v. formanden

Ny bestyrelse siden foråret.
Økonomisk ved at danne overblik efter 3½ måned uden adgang til økonomien og de aftaler klubben har med samarbejdspartnere og sponsorer.

Klubhuset: Det er ikke fodboldklubbens, men Den Selvejende Institutions. Her er Per Henning også blevet formand, Peter Jensen (U13 træner) er også med i bestyrelsen, så henvendelser vedr. klubhuset skal gå til dem, ikke fodboldbestyrelsen.

Støtteforeningen: Her er Per Henning også formand. Oktoberfesten er et indbringende arrangement, hvor der skal bruges frivillige fra fodboldklubben til at løfte opgaven. Det er veteranholdet, der står for støtteforeningen. Festen afholdes sidste lørdag i oktober. Hjælp skal bruges fredag til bordopsætning, lørdag til garderobe, men især også om søndagen, hvor der er brug for ca. 10 pers. til oprydning.

Der efterlyses et årshjul med planlagte arrangementer, frivilligopgaver m.v. Det er på bestyrelsens to-do liste.

Der skal være mere fokus på skriftlige aftaler frem for mundtlige fremover, så en ny overlevering i fremtiden ikke bliver så kaotisk.

Sponsorer: Her er nedsat et sponsorudvalg bestående af kasserer Martin, Ole (U15) og Slaske. Har du en mulig sponsor på hænderne eller en god idé, skal det koordineres med udvalget, så vi ikke render de samme på dørene.

Praktisk info:

Baner:
U8/9: Ønsker 2 opkridtede 5-mandsbaner, der står der fast. Så kan det være målene også er i nærheden. Aftalt, de bliver tegnet op på bane 2 (CD).

U10-15: Har fordelt pladsen godt, og koordinerer selv indbyrdes, når der er kampe m.v.

Alle skal være bedre til at sætte mål på plads efter hver træning, gerne så de ikke rører stregerne.

Ønske: Net og hjul, så målene let kan flyttes og alle kan bruges. Det er Team Nyttejob, der har opgaven. De rykkes igen (CD).

Materialer: Nichlas er ansvarlig for materialer og tøj.

Bolde: Der er forsvundet et helt net 5’er-bolde.

Mange drikkedunke bør kasseres. Er der hold, der mangler drikkedunke, så se om de eksisterende kan bruges. Hvis de ikke kan bruges, så smid dem ud.

Seniorholdene får materialerum for sig selv, så det nuværende materialerum bliver til ungdomsafdelingen (RJ/PS/NvW).

Ønske: Specifikke kampbolde, som ikke bruges til andet. Det havde vi tidligere, de lå i dommerrummet. Taget til efterretning.

U13: Har brug for tøj snart, men der er brug for en sponsor. Ca. 5.000 med tryk, sælg dem gerne for 8.000. U9 mangler spillertøj, men det er på vej. U13 mangler strømper, køb godkendt.

Trænertøj, nøgler og papirer:

Alle har fået nøgler. Trænertøj er der dialog om med de trænere, der mangler.

Børneattester: Skal afleveres til Per Henning. Kan afleveres på hans advokatkontor, Algade 12, 1, eller til Claus på Kongeengen. Deadline: 31/8. OBS: Der går 14 dage fra den bestilles. Alle skal aflevere uanset om der er afleveret tidligere.

Der indgås ikke skriftlige aftaler/kontrakter klub/trænere imellem.

Arrangementer:

Fællesspisning 21/8
Afslutningsfest 1/11
Oktoberfest oprydning 27/10. Pengene går til holdets egen kasse. Beløb tilgår. Herudover garderobe (lørdag) og bordopstilling (fredag)

Opstartsmøde på holdene – anbefales (sæson, forventningsafstemning, m.v.)
U8: Flere nye på holdet, så her afholdes muligvis – Nils vender tilbage
U9: Ikke nødvendigt
U10: Har holdt
U13: Afholder 19/8

Indendørssæson: Det bliver om fredagen, fra uge 43. Tider tilgår.

KampKlar: Der ønskes vejledning  – Nichlas spørges om han kan stå for det (PS).

Aftaler, der ikke er indfriet: Ole har møde med SuperBrugsen, der kan være opgaver, der skal løses af klubben for tidligere sponsoraftale. Afventer info efter møde.

Aftaler om tøjkøb m.v. der ikke er clearet med bestyrelsen hænger man selv på.

Turneringskampe: Klubben sætter dommer på. Hvis man flytter kampe, så er man selv forpligtet til at give klubben, Claus og dommeren besked, samt evt. finde en dommer til kampen selv.

Forslag om trænermøde både august og januar. Taget til efterretning.

Tilføjelse PHJ: Det bør fremgå at det alene er bestyrelsen der kan forpligte klubben både i forhold til aftaler, men også i forhold til skrivelser der f.eks. uploades på de respektive FB sider.

Godkendt 19-08-19PHJ